14 października 2015

BR 110 - Poradnik - Hamulec dynamiczny

Hamulec Dynamiczny BR 110 (E-BREMSE)

Ekipa vR postanowiła rozszerzyć opcję użycia hamulca dynamicznego.
Praca hamulca pociągu jest zsynchronizowana z hamulcem dynamicznym:

Pozycja kranu hamulca pociągu - Pozycja kranu hamulca dynamicznego

- LUZ        - LUZ
- 4,7 BAR  - 1
- 4,5 BAR  - 2
- 4,2 BAR  - 3
- 4,0 BAR  - 4
- 3,8 BAR  - 5
- MAX       - 6
- Awaryjny - 7


Czerwona strzałka - Hamulec lokomotywy
Niebieska strzałka - Hamulec pociągu
Zielona strzałka - Hamulec dynamiczny

Kran hamulca dynamicznego może pracować niezależnie, jednakże tej czynności nie da się wykonać jeśli mamy wyluzowaną lokomotywę.
Kran hamulca pociągu należy ustawić przynajmniej na pozycję 4,7 BAR i wtedy zastosować kombinację "otwarcia" E-BREMSE:

Trzymać - SHIFT + D - w pierwszej kolejności puszczając klawisz - SHIFT

Po zluzowaniu hamulca dynamicznego stosujemy kombinację "zamknięcia" E-BREMSE:

Trzymać - SHIFT + D - w pierwszej kolejności puszczając klawisz - D