28 czerwca 2016

Recenzja - VirtualRailroads - BR 151

Recenzja - VirtualRailroads - BR 151
BR 151 w malowaniu Orientrot wraz z wagonami Sahimms 901
Sklep VirtualRailroads - Zobacz
Zestaw BR 151 Orientrot - Zobacz

Koszt pakietu: 23,72 €


Strona wizualna

Ze stajni vR wyjechała kolejna lokomotywa, tym razem BR 151, która wypełnia nam lukę w segmencie przewozów towarowych.
Model na pierwszy rzut oka stwarza solidne wrażenie swoim perfekcyjnym i starannym wykonaniem.
Malowanie Orientrot pokryte jest licznymi zabrudzeniami co podkreśla eksploatację elektrowozu w ruchu towarowym. Kabina maszynisty odtworzona jest celująco z najwyższą dbałością o detale. Przy czym warto nadmienić, że wersja Verkehrsrot różni się od wariantu Orientrot, Blau-Beige i Grün.
Wszelkie oznaczenia lokomotywy są przyzwoitej i czytelnej jakości. Pantograf w czasie jazdy iskrzy, na uwagę zwracają także refleksy oświetlenia reflektorów. W zestawie otrzymujemy wagony towarowe typu Sahimms 901, w trzech wariantach - DB, Railion (logo stare i nowe) - przeznaczone do transportu ciężkich zwojów kabli.



Strona dźwiękowa

Tło dźwiękowe to kolejna przednia i mocna strona. Wypada podkreślić tu doskonałe brzmienie stukotu wózków i dynamicznie zmieniającego się dźwięku pracy silnika podczas rozwijanej prędkości. Praca wentylatorów jest charakterystyczna dla BR 151 - wyją one głośno i popisowo akcentują drzemiącą moc lokomotywy.



Wagony towarowe typu Sahimms 901


Istotne cechy BR 151 Orientrot

- Lokomotywa wyposażona jest w system SIFA, Indusi i60 (praca w trzech typach).
- Praca wycieraczek jest regulowana.
- Możliwość oświetlenia kabiny i deski rozdzielczej (kontrolek). 
- Regulacja świateł reflektorów.
- Można dać dwa rodzaje sygnału.
- Możliwość podniesienia, opuszczenia pantografów.
- Ręczna kontrola otwierania/zamykania drzwi (TAV).
- Dynamiczne numery lokomotywy.
- Ulepszony moduł hamulca dynamicznego.
- Trzy rodzaje obsługi hamulca - P, P2 i G


Moc BR 151 wynosi aż 6288 kW. Masa służbowa lokomotywy stanowi 119 ton, a maksymalną prędkość jaką może rozwinąć to 120 km/h. Elektrowozy przeznaczone były do prowadzenia bardzo ciężkich składów towarowych, m.in. na górskiej linii kolejowej Frankenwaldbahn. Łącznie wyprodukowano 170 sztuk lokomotyw tej serii.





Suma summarum...

Należy przyznać, że ekipa vR stale trzyma dobrą passę i po raz kolejny wydaje wyśmienity model lokomotywy pod każdym calem. vR stale udowadnia i wytycza należyty standard wyciskając z silnika Railworks Train Simulator maksymalny potencjał - w przypadku BR 151 zaserwowano nowość w postaci obsługi rodzaju hamulca: P, P2 oraz G.
BR 151 prowadzi się doskonale, a to ze względu na odczucie wręcz nieograniczonej mocy i rewelacyjnego potencjału lokomotywy. W końcu bez obaw możemy prowadzić bardzo ciężki pociąg towarowy np. na trasie Hagen-Siegen. Ekipa vR zadbała o wiele wariantów lokomotyw, stąd miłośnik każdej epoki DB będzie w zupełności usatysfakcjonowany. Z czystym sumieniem polecam zakup lokomotywy BR 151. Do zobaczenia na szlaku!