7 listopada 2013

Recenzja - VirtualRailroads - BR 111.

Recenzja - VirtualRailroads - BR 111
Jest to zestaw z segmentu Payware.
Sklep VirtualRailroadsZobacz
BR 111 wraz z wagonem sterowniczym i wagonami piętrowymi - Zobacz 
Koszt: 20 €

Strona wizualna:

Ekipa vR wywiązała się pod tym kątem wzorowo - elektrowóz jest bardzo dopracowany, z wielką dbałością wykonane są oznaczenia i wybrane elementy.
Kabina maszynisty BR 111 i wagonu sterowniczego BDbzf odwzorowana jest prawidłowo i wygląda doskonale.
Modele wagonów również reprezentują wysoką jakość, posiadają animacje otwierania/zamykania drzwi i mają wymodelowane wnętrze, które jest oświetlone w nocy.


Strona dźwiękowa:

Tutaj kolejny majstersztyk. Środowisko dźwiękowe nadaje kapitalny klimat podczas prowadzenia BR 111. Zacznijmy od świetnie stworzonych odgłosów stukotu kół, przejazdu na rozjazdach, czy dynamicznie zmieniających się dźwiękach pracy silnika i jazdy podczas rozwijanej prędkości.
Do tego dochodzą takie smaczki jak - praca wentylatorów, czy uruchamiająca się sprężarka.
Wagon sterowniczy i wagony pasażerskie także prezentują należytą klasę pod względem dźwiękowym, na uwagę zwraca alarm zamykania drzwi i oczywiście czego nie mogło zabraknąć - gwizdka do odjazdu. Strona dźwiękowa elektrowozu, wagonu sterowniczego i wagonów pasażerskich wypada po prostu rewelacyjnie.


Ważne cechy zestawu BR 111:

Produkty VirtualRailroads, zwłaszcza seria Expert Line cechuje się zwiększonym realizmem: 

- Lokomotywa wyposażona jest w system SIFA, PZB 90 (praca w trzech typach).
- Praca wycieraczek jest regulowana (ciągła, 4, 7 i 12 sek.). 
- Możliwość oświetlenia kabiny. 
- Światło reflektorów również podlega regulacji. 
- Można dać dwa rodzaje sygnału (krótki i długi). 
- Możliwość podniesienia, opuszczenia pantografów.
- Ręczna kontrola otwierania/zamykania drzwi (TAV).
- Cyfrowo-świetlna tablica kierunkowa.
- Regulacja rolet.
- Dynamiczne numery lokomotywy. 
- Elektrowóz może pracować w dwóch układach: 
Pierwszy to ZWS - Zeitmultiplexe Wendezugsteuerung (Push-Pull) - lokomotywa pracuje z wagonem sterowniczym.
Drugi układ pracy to ZDS - Zeitmultiplexe Doppeltraktionssteuerung - czyli praca dwóch sprzęgniętych z sobą lokomotyw BR 111.
- Właściwości pociągowe i hamulcowe - BR 111 prowadzi się całkiem przyjemnie. Posiadamy hamulec pneumatyczny, elektryczny i lokomotywy.
Moc elektrowozu to 3700 kW, maksymalną prędkość jaką możemy osiągnąć to 160 km/h. Musimy pamiętać o ręcznym uruchomieniu wentylatorów, które chłodzą silnik przed jego przegrzaniem. Należy także uważać aby nie przekroczyć wartości 420 A, w przeciwnym razie uszkodzimy lokomotywę i staniemy w szczerym polu. Dla ułatwienia do zestawu otrzymujemy instrukcję obsługi w formacie pdf, w której poruszona jest istotna problematyka.


Suma summarum...

Zestaw BR 111 jest niezwykle kuszący, stanowi on wręcz pozycję obowiązkową zaraz obok legendy Deutsche Bahn czyli BR 103 (również do nabycia w sklepie vR).
Modele prezentują wyśmienitą jakość pod kątem wizualnym jak i dźwiękowym.
Co najważniejsze, wreszcie możemy odczuć zwiększony realizm (jazdy, SIFA i PZB 90).
Jazda BR 111 na szlaku to czysta przyjemność, dopiero teraz można poczuć kwintesencję symulacji. Po przesiadce do modeli vR z serii Expert Line nie wraca się już raczej do zwykłych i prostych modeli. To świadczy tylko o tym, że produkt vR wytycza całkiem nowe oblicze i wymiar dla symulatora Railworks Train Simulator. Praktycznie wszystko przemawia na korzyść tego zestawu, który wart jest każdych wydanych pieniędzy.