Ekipa vR postanowiła rozszerzyć opcję użycia hamulca dynamicznego.
Praca hamulca pociągu jest zsynchronizowana z hamulcem dynamicznym:
Pozycja kranu hamulca pociągu - Pozycja kranu hamulca dynamicznego
- LUZ - LUZ
- 4,7 BAR - 1
- 4,5 BAR - 2
- 4,2 BAR - 3
- 4,0 BAR - 4
- 3,8 BAR - 5
- MAX - 6
- Awaryjny - 7
Czerwona strzałka - Hamulec lokomotywy
Niebieska strzałka - Hamulec pociągu
Zielona strzałka - Hamulec dynamiczny
Kran hamulca dynamicznego może pracować niezależnie, jednakże tej czynności nie da się wykonać jeśli mamy wyluzowaną lokomotywę.
Kran hamulca pociągu należy ustawić przynajmniej na pozycję 4,7 BAR i wtedy zastosować kombinację "otwarcia" E-BREMSE:
Trzymać - SHIFT + D - w pierwszej kolejności puszczając klawisz - SHIFT
Po zluzowaniu hamulca dynamicznego stosujemy kombinację "zamknięcia" E-BREMSE:
Trzymać - SHIFT + D - w pierwszej kolejności puszczając klawisz - D